2014 - "FOOD EVOLUTION"

2014 - Scopul proiectului "FOOD EVOLUTION" initiat de Asociatia Green Evolution:
(i) desfasurarea de activități de informare si educare menite sa influenteze comportamentul populatiei in ceea ce priveste risipa de produse alimentare, pentru ca aceasta risipa inseamna risipa de resurse naturale;
(ii) sustinerea persoanelor nevoiase cu produse alimentare (produse care altfel ar fi ajuns la gunoi).

Necesitate: in conditiile in care in anul 2050 planeta va avea peste 9 miliarde locuitori si considerand schimbarile din ultimii ani in dieta populatiei, se estimeaza ca cererea de produse alimentare va fi mai mare cu 70%.
Statisticile arata ca 15% din alimentele aruncate nici macar nu au fost scoase din ambalaj. Se prognozeaza ca in acest ritm, pana in anul 2020, cantitatea de alimente aruncate la gunoi va ajunge, la nivel european, la 126 milioane de tone, in crestere cu 40% fata de nivelul prezent.


Principalele cauze ale risipei:

- lipsa constientizarii nivelului cantitatii de alimente aruncate la gunoi;
- existenta confuziei intre "valabil pana la..." si "a se consuma inainte de...";
- lipsa planificarii cumparaturilor etc.

Actiuni in cadrul proiectului :

1. Desfasurarea de campanii pentru constientizarea impactului risipei de produse alimentare si prezentarea de solutii in acest sens → repartizare flyere/materiale in marile lanturi de magazine alimentare/spatii publice (scoli, parcuri etc.). Desfasurarea acestui proiect in cadrul magazinelor alimentare a fost posibila cu implicarea Mega Image, mebra Delhaize Group, care a permis membrilor voluntari Green Evolution acces si sprijin.
2. Initierea de discutii/dezbateri cu factorii de decizie din industria restaurantelor
3. Comunicare intensiva a acestei campanii prin orice sursa media: internet, facebook etc.

Parteneriatul dintre Mega Image si Asociatia Green Evolution ofera posibilitatea voluntarilor asociatiei, de regula copii si tineri cu varste intre 12 - 18 ani sa repartizeze flyere in incinta catorva magazine Mega Image din Bucuresti si sa promoveze prin discutii libere beneficiile acestui proiect.

Beneficiile proiectului:
- Cresterea la nivel local al gradului de constientizare al populatiei in ceea ce priveste risipa de produse alimentare ;
- Diseminarea beneficiilor proiectului in randul copiilor, tinerilor, adultilor ;
- Implicarea directa a copiilor si tinerilor in actiuni necesare unei dezvoltari sustenabile.

Galerie foto